העלאת הגיל המינימלי לנהיגה
היום פנו עורכי הדין ורד כהן ורענן בר - און, פעם נוספת, לשר התחבורה, בדרישה שיפעל בדחיפות להעלאת הגיל המינימלי לנהיגה, כך שיעמוד על גיל 18 שנה לכל המוקדם.
עורכי הדין בר - און וכהן טוענים, במכתבם, כי מבדיקה שערכו הסתבר, שבשנת 2010 אירעו לכל הפחות 71 תאונות מדווחות, בהן היו מעורבים נהגים בגילאי
18-17,
כאשר לכל הפחות 6 תאונות מבין 71 תאונות אלה הוגדרו כקשות במיוחד.
עורכי הדין בר - און וכהן טוענים, כי נתון של 71 תאונות בשנה, בהן מעורבים נהגים בגילאי 18-17, כדאי וצריך להוות תמרור אזהרה, וכי כל התאונות האלה יכולות היו להימנע.
עורכי הדין בר - און וכהן מסבירים, כי על כפות המאזניים מונחים -
מחד גיסא – מניעת עשרות תאונות דרכים בשנה, בחלקן קשות, בהן מעורבים בני נוער ;
ומאידך גיסא – העדר שיקול כלשהו בעד התרת נהיגה בגיל פחות מ- 18 שנה.
לטענת עורכי הדין, בעידן בו תאונות הדרכים מאכלות כל חלקה טובה, ובמיוחד כאשר בני נוער הנוהגים ברכב מעורבים בנתח עצום מכלל תאונות הדרכים, הגיעה השעה להעלות את הגיל המינימלי לנהיגה, ל- 18 שנה, לעניין כל כלי הרכב.
עורכי הדין מדגישים, כי במדינות כדוגמת סין, הודו, יפן, דנמרק, צרפת, גרמניה, הולנד, איטליה, שבדיה ורבות אחרות – גיל המינימום לנהיגה הינו 18 שנה.
עורכי הדין בר - און וכהן היפנו את שר התחבורה לתשובה ששיגרה לשכת שר התחבורה לפנייתם הקודמת של עורכי הדין, המשבחת את עורכי הדין על מעורבותם, ומבטיחה, כי הצעותיהם תועברנה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
בפועל, דבר לא נעשה. דבר לא השתנה.
עורכי הדין ביקשו, כי שר התחבורה יפעל לתחיקת תקנות חדשות, המעלות את הגיל המינימלי לנהיגה ל- 18שנה.
בר-און, כהן, עורכי-דין Bar-On, Cohen, Advocates 03-6123333